A tehetséggondozó tevékenység legnagyobb részét a szakköri foglalkozásainkon végezzük.
Kapocs Tehetséggondozó Műhelyek:
- Angol tehetséggondozó szakkör (felső és alsó tagozat)
- Matematika szakkör (felső tagozatos, valamint a tehetségígéretként felismert alsó tagozatos diákok)
- Sakk (alsó tagozat)
- Sakkpalota (3. évfolyam)
- Digitális világ szakkör (4-5. évfolyam)
- Tehetséggondozó öko foglalkozás
- Természettudományos tehetséggondozó szakkör
- Rajz szakkör (alsó és felső tagozat)
- Japán szakkör (felső tagozat)
- Magyar nyelvi tehetséggondozó foglalkozás (felső tagozat)
- Énekkar (alsó és felső tagozat)
Tehetségterületek:
Gardner többszörös intelligenciaelméletét figyelembe véve dolgoztuk ki programjainkat, komplex tehetségfejlesztő foglalkozásaink folyamattervét:
- logikai-matematikai területen tehetségesek, akik természetes módon meglátják az összefüggéseket a látszólag össze nem tartozó dolgok között is;
- természeti intelligencia jelei az állatokkal való bánás, a növények gondozása, a természet iránti kiemelt figyelem formájában mutatkozik meg;
- nyelvészeti intelligenciájuk magas azoknak, akik szívesen olvasnak, jól írnak, akiknek jó a kifejezőkészsége, egyedülállóak a retorikai képességei;
- testi-kinesztetikus területen kiemelkedőket a sportban elért eredményeik vagy kétkezi alkotásaik motiválják;
- térbeli-vizuális területen kiemelkedő emberek jól tájékozódnak, fejlett a belső látásuk;
- zenei intelligencia megmutatkozik a jó zenei hallásban, magas színvonalú hangszer- vagy énektudásban;
- interperszonális területen kimagaslók sikeresen működnek együtt másokkal, eredményesen kommunikálnak és jól kezelik a konfliktusokat;
- intraperszonális azaz személyes intelligenciaszintje magas annak az egyénnek, akinek jó az önismerete, a reflexiós készsége, kiemelkedő a célkitűzési stratégiákban.