Tehetséggondozó szakköri foglakozások – tehetségműhelyek

A tehetséggondozó tevékenység legnagyobb részét a szakköri foglalkozásainkon végezzük.

Kapocs Tehetséggondozó Műhelyek:

  • Angol tehetséggondozó szakkör (felső és alsó tagozat)
  • Matematika szakkör (felső tagozatos, valamint a tehetségígéretként felismert alsó tagozatos diákok)
  • Sakk (alsó tagozat)
  • Sakkpalota (3. évfolyam)
  • Digitális világ szakkör (4-5. évfolyam)
  • Tehetséggondozó öko foglalkozás
  • Természettudományos tehetséggondozó szakkör
  • Rajz szakkör (alsó és felső tagozat)
  • Japán szakkör (felső tagozat)
  • Magyar nyelvi tehetséggondozó foglalkozás (felső tagozat)
  • Énekkar (alsó és felső tagozat)

Tehetségterületek:

Gardner többszörös intelligenciaelméletét figyelembe véve dolgoztuk ki programjainkat, komplex tehetségfejlesztő foglalkozásaink folyamattervét:

  • logikai-matematikai területen tehetségesek, akik természetes módon meglátják az összefüggéseket a látszólag össze nem tartozó dolgok között is;
  • természeti intelligencia jelei az állatokkal való bánás, a növények gondozása, a természet iránti kiemelt figyelem formájában mutatkozik meg;
  • nyelvészeti intelligenciájuk magas azoknak, akik szívesen olvasnak, jól írnak, akiknek jó a kifejezőkészsége, egyedülállóak a retorikai képességei;
  • testi-kinesztetikus területen kiemelkedőket a sportban elért eredményeik vagy kétkezi alkotásaik motiválják;
  • térbeli-vizuális területen kiemelkedő emberek jól tájékozódnak, fejlett a belső látásuk;
  • zenei intelligencia megmutatkozik a jó zenei hallásban, magas színvonalú hangszer- vagy énektudásban;
  • interperszonális területen kimagaslók sikeresen működnek együtt másokkal, eredményesen kommunikálnak és jól kezelik a konfliktusokat;
  • intraperszonális azaz személyes intelligenciaszintje magas annak az egyénnek, akinek jó az önismerete, a reflexiós készsége, kiemelkedő a célkitűzési stratégiákban.